Pracodawca nie może zapomnieć o zgodzie pracownika na wykorzystanie wizerunku

Pracodawca nie może zapomnieć o zgodzie pracownika na wykorzystanie wizerunku

CZQ>PL>MARKETING
Pracodawca nie może zapomnieć o zgodzie pracownika na wykorzystanie wizerunku

Jak informuje Rzeczpospolita, każdy pracodawca musi uzyskać zgodę pracownika na wykorzystanie jego wizerunku w celach promocyjnych. Nawet zdjęcie na identyfikatorze wymaga aprobaty pracownika.

W dobie rosnącej popularności mediów społecznościowych, wiele firm decyduje się na publikowanie zdjęć swoich pracowników, aby promować usługi. Zazwyczaj są to fotografie związane z notkami biograficznymi lub zajmowanym stanowiskiem.

Pracodawcy muszą jednak pamiętać o przestrzeganiu przepisów dotyczących ochrony danych osobowych. Zgodnie z art. 23 ust. 1 ustawy z 29 sierpnia 1997, przetwarzanie danych osobowych, w tym wizerunku, może mieć miejsce tylko po spełnieniu określonych warunków.


Na podstawie: Źródła

Najnowsze wiadomosci ⚡📰

PRPR

🚀 Dołącz do Marketingowej Elity!

Codzienna dawka marketingu, która nie parzy jak kawa — ale działa szybciej.

Nie przegap żadnego trendu, hacka ani dramy w świecie marketingu! 🧠
Mamy już ponad 155 000 artykułów i codziennie dorzucamy 50–100 nowych perełek z SEO, PR, social mediów, reklam, AI i brandingu. Do tego wywiady, nowe narzędzia pozwalające dowieźć wyniki i nutka prawa oraz bezpieczeństwa. Wszystko podane w starupowym sosie, który nigdy sie nie nudzi.
Zapisz się teraz, a Twoja skrzynka stanie się potężniejsza niż raporty z Analyticsa.