Marki rezygnują z litery „Z” w logotypach

Marki rezygnują z litery „Z” w logotypach

CZQ>PL>MARKETING
Marki rezygnują z litery „Z” w logotypach

Od początku wojny w Ukrainie pojawiły się nowe skojarzenia związane z literą „Z”. Rosyjskie wojska oznaczają swoje pojazdy tym symbolem, co skłania wiele firm do jego usunięcia z logotypów.



Marki takie jak szwajcarski ubezpieczyciel Zurich oraz polska firma transportowa Zasada Trans Spedition podjęły decyzję o rezygnacji z eksponowania tego znaku. Zurich, znany z białej litery „Z” na niebieskim tle, usunął swoje logo ze wszystkich kanałów społecznościowych.



Decyzja ta ma na celu uniknięcie negatywnych skojarzeń oraz pokazanie solidarności z Ukrainą. Firmy dostrzegają, że w obecnych czasach marketing powinien być wrażliwy na kontekst społeczny.



Na podstawie: Źródła

Najnowsze wiadomosci ⚡📰

PRPR

🚀 Dołącz do Marketingowej Elity!

Codzienna dawka marketingu, która nie parzy jak kawa — ale działa szybciej.

Nie przegap żadnego trendu, hacka ani dramy w świecie marketingu! 🧠
Mamy już ponad 155 000 artykułów i codziennie dorzucamy 50–100 nowych perełek z SEO, PR, social mediów, reklam, AI i brandingu. Do tego wywiady, nowe narzędzia pozwalające dowieźć wyniki i nutka prawa oraz bezpieczeństwa. Wszystko podane w starupowym sosie, który nigdy sie nie nudzi.
Zapisz się teraz, a Twoja skrzynka stanie się potężniejsza niż raporty z Analyticsa.