Nowe prawo prasowe: Rewolucja w dziennikarstwie!

Nowe prawo prasowe: Rewolucja w dziennikarstwie!

CZQ>PL>MARKETING
Nowe prawo prasowe: Rewolucja w dziennikarstwie!

15 listopada 2017 roku, Prezydent Andrzej Duda podpisał nowelizację prawa prasowego, która wprowadza istotne zmiany dla dziennikarzy w Polsce. Nowe regulacje nakładają na autorów materiałów prasowych obowiązek informowania rozmówców o prawie do autoryzacji ich wypowiedzi.



Jak informuje oficjalna strona prezydenta, dziennikarze będą musieli udostępnić tekst dosłownej wypowiedzi, co ma na celu umożliwienie osobom udzielającym wywiadów sprawdzenia i zatwierdzenia swoich słów przed publikacją. Ustawa wprowadza także ściśle określony termin – sześć godzin – na dokonanie autoryzacji w przypadku dzienników.



Te zmiany mogą wprowadzić nową jakość w relacjach między dziennikarzami a ich rozmówcami, co może w konsekwencji wpłynąć na wiarygodność informacji przekazywanych w mediach.



Na podstawie: Źródła

Najnowsze wiadomosci ⚡📰

PRPR

🚀 Dołącz do Marketingowej Elity!

Codzienna dawka marketingu, która nie parzy jak kawa — ale działa szybciej.

Nie przegap żadnego trendu, hacka ani dramy w świecie marketingu! 🧠
Mamy już ponad 155 000 artykułów i codziennie dorzucamy 50–100 nowych perełek z SEO, PR, social mediów, reklam, AI i brandingu. Do tego wywiady, nowe narzędzia pozwalające dowieźć wyniki i nutka prawa oraz bezpieczeństwa. Wszystko podane w starupowym sosie, który nigdy sie nie nudzi.
Zapisz się teraz, a Twoja skrzynka stanie się potężniejsza niż raporty z Analyticsa.