Manipulacja czy prawda? Marketing szeptany w sieci
Manipulacja czy prawda? Marketing szeptany w sieci

Marketing szeptany zyskuje na popularności jako jedna z najtańszych form promocji. Już za jedyne 700 zł można zlecić osobie chwałę danego produktu oraz zachęcanie innych użytkowników internetu do zakupu. Tego typu działania często odbywają się na specjalistycznych forach, które stają się miejscem rzetelnych informacji.
Na forach internetowych można znaleźć nie tylko opinie internautów, ale również informacje zamieszczane przez pracowników agencji reklamowych i public relations. To oni wskazują, która lodówka jest najlepsza, gdzie leczyć zęby, czy jakiego kremu używać. Warto jednak zastanowić się, czy marketing szeptany to nie jest przypadkiem forma manipulacji.
„Czy marketing szeptany to manipulacja?” - to pytanie, na które trudno jednoznacznie odpowiedzieć. Producenci, dystrybutorzy oraz sieci handlowe, choć się do tego nie przyznają, z pewnością korzystają z okazji do moderowania dyskusji na forach. Warto być świadomym, jak działa ten mechanizm.
Na podstawie: Źródła









