Marketing nie jedno ma imię

Social Media, SEO, PPC, Automatyzacja, AI, DEV, SEC, PR, Zarządzanie, Narzędzia

Wyrok TSUE a abuzywność klauzul umownych - co to oznacza dla konsumentów?

Wyrok TSUE a abuzywność klauzul umownych - co to oznacza dla konsumentów?

Wyrok TSUE a abuzywność klauzul umownych - co to oznacza dla konsumentów?

CZQ>PL>MARKETING
Wyrok TSUE a abuzywność klauzul umownych - co to oznacza dla konsumentów?

W dniu 18 stycznia 2024 r. Trybunał Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE) wydał ważny wyrok w sprawie C-531/22, który ma kluczowe znaczenie dla ochrony konsumentów w Polsce. Wyrok ten potwierdza dotychczasową linię orzeczniczą, nakazując sądom badanie z urzędu potencjalnej abuzywności klauzul umownych.



TSUE zwrócił uwagę, że przepisy krajowe muszą zapewniać sądowi możliwość oceny z urzędu, a konsumentowi prawo do powołania się na abuzywność klauzul na każdym etapie postępowania. To zmiana, która może wpłynąć na wielu Polaków, korzystających z usług finansowych.



Dotychczasowe orzeczenia TSUE oraz polskie przepisy proceduralne gwarantują konsumentom oraz sądom odpowiednie wsparcie w ocenie umów. Wyrok ten umacnia pozycję konsumentów, dając im większą pewność w sporach z instytucjami finansowymi.



Na podstawie: Źródła

Najnowsze wiadomosci ⚡📰

PRPR

🚀 Dołącz do Marketingowej Elity!

Codzienna dawka marketingu, która nie parzy jak kawa — ale działa szybciej.

Nie przegap żadnego trendu, hacka ani dramy w świecie marketingu! 🧠
Mamy już ponad 155 000 artykułów i codziennie dorzucamy 50–100 nowych perełek z SEO, PR, social mediów, reklam, AI i brandingu. Do tego wywiady, nowe narzędzia pozwalające dowieźć wyniki i nutka prawa oraz bezpieczeństwa. Wszystko podane w starupowym sosie, który nigdy sie nie nudzi.
Zapisz się teraz, a Twoja skrzynka stanie się potężniejsza niż raporty z Analyticsa.