Polskie firmy w obliczu zmian etykietowania energetycznego
Polskie firmy w obliczu zmian etykietowania energetycznego

Polskie firmy mogą stanąć w obliczu poważnych wyzwań na rynku, a to za sprawą nadchodzących zmian w przepisach dotyczących etykietowania energetycznego. Związek Cyfrowa Polska alarmuje, że nowe regulacje wprowadzone przez Komisję Europejską mogą pogrążyć krajowych producentów w rywalizacji z zagranicznymi konkurentami.
Już od 1 marca 2021 r. zaczną obowiązywać nowe zasady etykietowania sprzętu RTV i AGD, które mają na celu uproszczenie wyboru energooszczędnych urządzeń przez konsumentów. Zmiany obejmują m.in. zniesienie oznaczeń typu A+++ oraz wprowadzenie nowej skali.
Warto zauważyć, że dostawcy będą zobowiązani do dostarczania nowych etykiet już od 1 listopada 2020 r., co stawia ich w trudnej sytuacji, gdyż muszą dostosować swoje produkty do nowych wymogów. Dodatkowo, będą musieli umieszczać w bazie danych o produktach parametry nowej karty informacyjnej, co wiąże się z dodatkowymi kosztami i wyzwaniami logistycznymi.
Na podstawie: Źródła









