Knorr zmienia nazwę „sosu cygańskiego” w walce z rasizmem

Knorr zmienia nazwę „sosu cygańskiego” w walce z rasizmem

CZQ>PL>MARKETING
Knorr zmienia nazwę „sosu cygańskiego” w walce z rasizmem

W wyniku rosnącej dyskusji na temat rasistowskich nazw, niemiecka marka Knorr postanowiła zmienić nazwę swojego produktu. Zamiast „sosu cygańskiego”, klienci będą mogli znaleźć „sos paprykowy po węgiersku” na sklepowych półkach.



Decyzja ta, jak informuje polsatnews.pl, jest podyktowana chęcią unikania negatywnych skojarzeń związanych z terminem „cygański”. Unilever, spółka-matka Knorr, podkreśla, że zmiana ta ma na celu walkę z rasizmem i wsparcie działań na rzecz mniejszości etnicznych.



Warto dodać, że Centralna Rada Niemieckich Sinti i Romów popiera tę decyzję, argumentując, że już w 2013 roku domagała się zmiany kontrowersyjnych nazw.



Na podstawie: Źródła

Najnowsze wiadomosci ⚡📰

PRPR

🚀 Dołącz do Marketingowej Elity!

Codzienna dawka marketingu, która nie parzy jak kawa — ale działa szybciej.

Nie przegap żadnego trendu, hacka ani dramy w świecie marketingu! 🧠
Mamy już ponad 155 000 artykułów i codziennie dorzucamy 50–100 nowych perełek z SEO, PR, social mediów, reklam, AI i brandingu. Do tego wywiady, nowe narzędzia pozwalające dowieźć wyniki i nutka prawa oraz bezpieczeństwa. Wszystko podane w starupowym sosie, który nigdy sie nie nudzi.
Zapisz się teraz, a Twoja skrzynka stanie się potężniejsza niż raporty z Analyticsa.