Knorr zmienia nazwę „sosu cygańskiego” w walce z rasizmem
Knorr zmienia nazwę „sosu cygańskiego” w walce z rasizmem

W wyniku rosnącej dyskusji na temat rasistowskich nazw, niemiecka marka Knorr postanowiła zmienić nazwę swojego produktu. Zamiast „sosu cygańskiego”, klienci będą mogli znaleźć „sos paprykowy po węgiersku” na sklepowych półkach.
Decyzja ta, jak informuje polsatnews.pl, jest podyktowana chęcią unikania negatywnych skojarzeń związanych z terminem „cygański”. Unilever, spółka-matka Knorr, podkreśla, że zmiana ta ma na celu walkę z rasizmem i wsparcie działań na rzecz mniejszości etnicznych.
Warto dodać, że Centralna Rada Niemieckich Sinti i Romów popiera tę decyzję, argumentując, że już w 2013 roku domagała się zmiany kontrowersyjnych nazw.
Na podstawie: Źródła









