Producenci B-brandów walczą o przetrwanie w zmieniającym się rynku
Producenci B-brandów walczą o przetrwanie w zmieniającym się rynku

Producenci B-brandów, czyli polskich marek komputerów, stają przed wyzwaniem spadającego popytu na desktopy. W ciągu ostatnich lat ich sprzedaż znacząco zmalała, co wpływa na całą branżę.
W 2008 roku czterej najwięksi lokalni dostawcy mieli w sumie blisko jedną czwartą udziału w rynku, osiągając sprzedaż na poziomie 400 tys. komputerów. Jednak do 2012 roku ich łączne udziały rynkowe spadły poniżej 10 proc., a sprzedaż wyniosła jedynie 110 tys. sztuk.
Największy spadek miał miejsce między 2015 a 2016 rokiem, kiedy to drastycznie ograniczono zamówienia publiczne. W I połowie ubiegłego roku sprzedaż B-brandowych desktopów wyniosła zaledwie 45 tys., co daje jedynie 14-proc. udział w polskim rynku komputerów stacjonarnych.
Na podstawie: Źródła









