Producenci B-brandów walczą o przetrwanie w zmieniającym się rynku

Producenci B-brandów walczą o przetrwanie w zmieniającym się rynku

CZQ>PL>MARKETING
Producenci B-brandów walczą o przetrwanie w zmieniającym się rynku

Producenci B-brandów, czyli polskich marek komputerów, stają przed wyzwaniem spadającego popytu na desktopy. W ciągu ostatnich lat ich sprzedaż znacząco zmalała, co wpływa na całą branżę.

W 2008 roku czterej najwięksi lokalni dostawcy mieli w sumie blisko jedną czwartą udziału w rynku, osiągając sprzedaż na poziomie 400 tys. komputerów. Jednak do 2012 roku ich łączne udziały rynkowe spadły poniżej 10 proc., a sprzedaż wyniosła jedynie 110 tys. sztuk.

Największy spadek miał miejsce między 2015 a 2016 rokiem, kiedy to drastycznie ograniczono zamówienia publiczne. W I połowie ubiegłego roku sprzedaż B-brandowych desktopów wyniosła zaledwie 45 tys., co daje jedynie 14-proc. udział w polskim rynku komputerów stacjonarnych.


Na podstawie: Źródła

Najnowsze wiadomosci ⚡📰

ITIT

🚀 Dołącz do Marketingowej Elity!

Codzienna dawka marketingu, która nie parzy jak kawa — ale działa szybciej.

Nie przegap żadnego trendu, hacka ani dramy w świecie marketingu! 🧠
Mamy już ponad 155 000 artykułów i codziennie dorzucamy 50–100 nowych perełek z SEO, PR, social mediów, reklam, AI i brandingu. Do tego wywiady, nowe narzędzia pozwalające dowieźć wyniki i nutka prawa oraz bezpieczeństwa. Wszystko podane w starupowym sosie, który nigdy sie nie nudzi.
Zapisz się teraz, a Twoja skrzynka stanie się potężniejsza niż raporty z Analyticsa.