Druk w firmie: Skomplikowany wybór między laserem a atramentem
Druk w firmie: Skomplikowany wybór między laserem a atramentem

Klienci instytucjonalni od samego początku ery PC wybierali głównie drukarki laserowe, a atramentowe były stosowane głównie do faktur czy rachunków. W latach 90. pojawiły się pierwsze atramentówki, które były postrzegane jako produkt dla klientów indywidualnych.
Drukarki laserowe oferowały szybszy czas druku – wydrukowanie strony zajmowało zaledwie kilka sekund, podczas gdy atramentowe potrzebowały na to kilku minut. Dodatkowo, koszty wydruku laserowego były znacznie niższe i bardziej trwałe niż atramentowe.
Mimo że sama drukarka laserowa była droższa, koszty utrzymania infrastruktury biurowej nie były kiedyś tak istotne jak dzisiaj. Resellerzy pamiętają popularne modele, takie jak HP LaserJet 4 L, które wciąż budzą sentyment wśród użytkowników.
Na podstawie: Źródła









