Politycy w Polsce nieufni wobec lobbystów – co dalej?

Politycy w Polsce nieufni wobec lobbystów – co dalej?

CZQ>PL>MARKETING
Politycy w Polsce nieufni wobec lobbystów – co dalej?

Zapotrzebowanie na profesjonalnych lobbystów w Polsce nieprzerwanie rośnie, jednak politycy wciąż podchodzą do ich działalności z dużą ostrożnością. Jak zauważa Dziennik Gazeta Prawna, „polscy politycy mentalnie jeszcze nie są gotowi” do przyznania, że poprawki do ustaw mogą być efektem lobbingu.

Wszystko sprowadza się do podejścia lobbystów. Jerzy Marcin Majewski, adwokat oraz lobbysta, twierdzi, że jeśli lobbing przybierze formę konkretnych poprawek do ustaw, sformułowanych w języku prawnym, to opinia o lobbystach może się znacząco zmienić. Wówczas ich działania staną się bardziej skuteczne.

Problemem pozostaje jednak ustawa o działalności lobbingowej, która nie sprzyja przejrzystości w procesie stanowienia prawa. Jakie zmiany są konieczne, aby lobbing stał się akceptowalnym narzędziem w polskiej polityce?


Na podstawie: Źródła

Najnowsze wiadomosci ⚡📰

PRPR

🚀 Dołącz do Marketingowej Elity!

Codzienna dawka marketingu, która nie parzy jak kawa — ale działa szybciej.

Nie przegap żadnego trendu, hacka ani dramy w świecie marketingu! 🧠
Mamy już ponad 155 000 artykułów i codziennie dorzucamy 50–100 nowych perełek z SEO, PR, social mediów, reklam, AI i brandingu. Do tego wywiady, nowe narzędzia pozwalające dowieźć wyniki i nutka prawa oraz bezpieczeństwa. Wszystko podane w starupowym sosie, który nigdy sie nie nudzi.
Zapisz się teraz, a Twoja skrzynka stanie się potężniejsza niż raporty z Analyticsa.