Nowa era promocji polskiej gospodarki?
Nowa era promocji polskiej gospodarki?

Ministerstwo Spraw Zagranicznych planuje rewolucję w promocji polskiej gospodarki. Jak donosi Rzeczpospolita, powstanie nowa instytucja, która połączy dotychczasowe działania kilku agencji w jedną, bardziej efektywną jednostkę.
Propozycja zakłada przekształcenie Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych w nową agencję, która ma działać przy zerowych wydatkach państwa. Oznacza to, że nie będzie konieczności zwiększania liczby etatów, co może budzić nadzieje na efektywniejsze zarządzanie funduszami.
Obecnie na promocję polskiej gospodarki przeznacza się około 100 milionów złotych rocznie, jednak w porównaniu z innymi krajami, jak Wielka Brytania czy Dania, to zdecydowanie za mało. Wprowadzenie spójnej strategii promocji ma na celu zwiększenie efektywności wydawanych środków i podniesienie konkurencyjności Polski na arenie międzynarodowej.
Na podstawie: Źródła









