Skandal z słodyczami: Czy Dialog świadomie naraża dzieci na niebezpieczeństwo?
Skandal z słodyczami: Czy Dialog świadomie naraża dzieci na niebezpieczeństwo?

Firma komunikacyjna Dialog znalazła się w centrum kontrowersji po tym, jak rozdawała dzieciom na festynach słodycze, które mogą powodować nadpobudliwość oraz dekoncentrację. W składzie tych produktów znalazły się szkodliwe barwniki, takie jak E104, E102, E110, E122, E129 i E124, które nadają żelkom intensywny kolor.
Producent sam przyznaje, że te dodatkowe składniki mogą wpływać negatywnie na zdrowie dzieci. Na opakowaniach słodyczy umieszczono ostrzeżenie: „Spożycie może mieć niekorzystny wpływ na aktywność i skupienie u dzieci”. Mimo to, przedstawiciele Dialogu bronią się, twierdząc, że nie łamią prawa.
Oburzenie rodziców rośnie, a eksperci z dziedziny zdrowia apelują o większą ostrożność w reklamowaniu i dystrybucji takich produktów. Czy to tylko niefortunny przypadek, czy może świadoma strategia marketingowa?
Na podstawie: Źródła









