Marketing nie jedno ma imię

Social Media, SEO, PPC, Automatyzacja, AI, DEV, SEC, PR, Zarządzanie, Narzędzia

Generatywna AI a przyszłość pracy w Polsce

Generatywna AI a przyszłość pracy w Polsce

Generatywna AI a przyszłość pracy w Polsce

CZQ>PL>MARKETING
Generatywna AI a przyszłość pracy w Polsce

Generatywna AI może zautomatyzować aż 5 milionów stanowisk w Polsce, co stanowi 30,3% zatrudnienia w kraju. Warto zwrócić uwagę, że ponad 800 tysięcy osób, czyli 4,9% wszystkich pracowników, znajduje się w zawodach szczególnie podatnych na automatyzację.

Raport NASK oraz International Labour Organization wskazuje, że największe ryzyko dotyczy pracowników biurowych, gdzie aż 71,6% zadań może być przejętych przez sztuczną inteligencję. Co więcej, niemal połowa z tych osób, bo 47,2%, znajduje się w grupie najwyższego ryzyka.

Jednakże, nie należy się obawiać, że tradycyjne zawody znikną. Pojawią się nowe zadania i możliwości, które mogą zrekompensować te zmiany w rynku pracy.


Na podstawie: Źródła

Najnowsze wiadomosci ⚡📰

ITIT

🚀 Dołącz do Marketingowej Elity!

Codzienna dawka marketingu, która nie parzy jak kawa — ale działa szybciej.

Nie przegap żadnego trendu, hacka ani dramy w świecie marketingu! 🧠
Mamy już ponad 155 000 artykułów i codziennie dorzucamy 50–100 nowych perełek z SEO, PR, social mediów, reklam, AI i brandingu. Do tego wywiady, nowe narzędzia pozwalające dowieźć wyniki i nutka prawa oraz bezpieczeństwa. Wszystko podane w starupowym sosie, który nigdy sie nie nudzi.
Zapisz się teraz, a Twoja skrzynka stanie się potężniejsza niż raporty z Analyticsa.