UOKiK oskarża UPC o nieuczciwe praktyki wobec klientów!
UOKiK oskarża UPC o nieuczciwe praktyki wobec klientów!

UOKiK postawił zarzuty UPC Polska w związku z nieuczciwymi praktykami wobec swoich klientów. Zgodnie z ustaleniami, operator obciążał abonentów opłatami za dodatkowe kanały telewizyjne oraz wyższą prędkość internetu, mimo że klienci tych usług nie zamawiali.
Sprawa dotyczy okresu od 1 lutego 2019 r. do 1 kwietnia 2022 r., kiedy to w ramach programu „Więcej korzyści dla Ciebie” UPC podwyższało abonamenty dla klientów z umowami na czas nieoznaczony. Klienci byli informowani o zmianach, które wiązały się z dodatkowymi kosztami w wysokości od 4 do 8 zł miesięcznie.
UOKiK wskazuje, że klienci mogli zrezygnować z tych zmian lub wypowiedzieć umowę, jednak ciężar informacyjny został przerzucony na abonentów. Operatorowi grozi kara do 10 proc. rocznego obrotu.
Na podstawie: Źródła









