Polski rynek gier: Czas na konsolidację!

Polski rynek gier: Czas na konsolidację!

CZQ>PL>MARKETING
Polski rynek gier: Czas na konsolidację!

W Polsce działa blisko 500 firm gamingowych, co staje się tematem do dyskusji. Zgodnie z raportem PARP „The game industry of Poland – report 2023”, w maju br. zarejestrowanych było 494 producentów i wydawców gier.

Branża gamingowa w kraju rozwija się dynamicznie. W 2022 roku przychody wzrosły o 11 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, osiągając 1,286 mld euro (ok. 6 mld zł). To pozwala Polsce zająć prawdopodobnie 8. miejsce w Europie.

Warto zauważyć, że większość sprzedaży generuje CD Projekt, a w ciągu ostatnich 5 lat obroty branży wzrosły o 250 proc.. Sektor zatrudnia 15,3 tys. osób, w tym 15 proc. to obcokrajowcy, co świadczy o rosnącym potencjale rynku.


Na podstawie: Źródła

Najnowsze wiadomosci ⚡📰

ITIT

🚀 Dołącz do Marketingowej Elity!

Codzienna dawka marketingu, która nie parzy jak kawa — ale działa szybciej.

Nie przegap żadnego trendu, hacka ani dramy w świecie marketingu! 🧠
Mamy już ponad 155 000 artykułów i codziennie dorzucamy 50–100 nowych perełek z SEO, PR, social mediów, reklam, AI i brandingu. Do tego wywiady, nowe narzędzia pozwalające dowieźć wyniki i nutka prawa oraz bezpieczeństwa. Wszystko podane w starupowym sosie, który nigdy sie nie nudzi.
Zapisz się teraz, a Twoja skrzynka stanie się potężniejsza niż raporty z Analyticsa.