Generacja Z: Wybór marek zaangażowanych społecznie
Generacja Z: Wybór marek zaangażowanych społecznie

Generacja Z w coraz większym stopniu kieruje się wartościami społecznymi w swoich decyzjach zakupowych. Zgodnie z raportem „Edelman Trust Barometer: The New Cascade of Influence”, opublikowanym w czerwcu 2022 roku, 68% młodych ludzi martwi się przyszłością swojego kraju, co wpływa na ich wybór marek.
Wyniki badania pokazują, że reakcje marek na wydarzenia społeczne mają większe znaczenie niż osobiste doświadczenia klientów. Aż 20% respondentów stwierdziło, że to właśnie odpowiedzi firm na kwestie społeczne decydują o ich zakupach, a nie wydarzenia z ich życia osobistego.
Marki, które angażują się społecznie i politycznie, zyskują na znaczeniu w oczach młodszych pokoleń. Dla Generacji Z istotne jest, aby firmy nie tylko sprzedawały produkty, ale również aktywnie brały udział w debatach społecznych i politycznych.
Na podstawie: Źródła









