RODO i wtyczki Facebooka: Nowe wytyczne dla firm
RODO i wtyczki Facebooka: Nowe wytyczne dla firm

Ważna decyzja Trybunału Sprawiedliwości UE z dnia 29 lipca 2019 roku w sprawie C-40/17 stawia firmy korzystające z wtyczki „Lubię to” w trudnej sytuacji. Zgodnie z wyrokiem, takie firmy są wspólnie z Facebookiem administratorami danych osobowych odwiedzających ich strony.
Oznacza to, że przedsiębiorcy muszą dostosować swoje praktyki do wymogów RODO. Każda osoba korzystająca z witryn, które zamieszczają takie wtyczki, ma prawo być informowana o przetwarzaniu swoich danych, takich jak adres IP czy identyfikator przeglądarki.
UODO podkreśla, że e-sklepy oraz inne podmioty w sieci muszą uzupełnić klauzule informacyjne. Bez tego mogą narazić się na poważne konsekwencje prawne.
Na podstawie: Źródła









