Marketing nie jedno ma imię

Social Media, SEO, PPC, Automatyzacja, AI, DEV, SEC, PR, Zarządzanie, Narzędzia

Algorytmy YouTube w ogniu krytyki po błędzie z Notre Dame

Algorytmy YouTube w ogniu krytyki po błędzie z Notre Dame

Algorytmy YouTube w ogniu krytyki po błędzie z Notre Dame

CZQ>PL>MARKETING
Algorytmy YouTube w ogniu krytyki po błędzie z Notre Dame

YouTube znalazł się pod ostrzałem po tym, jak jego algorytmy błędnie powiązały pożar katedry Notre Dame z zamachami terrorystycznymi z 11 września 2001 roku. Incydent miał miejsce 15 kwietnia 2019 roku, kiedy to w Paryżu wybuchł pożar w tej słynnej katedrze.



W momencie, gdy największe stacje telewizyjne uruchomiły transmisje na YouTubie, serwis zaczynał oznaczać nagrania jako potencjalne źródła dezinformacji. Użytkownicy byli przekierowywani do treści związanych z tragicznymi wydarzeniami sprzed niemal dwóch dekad.



Władze YouTube tłumaczą, że to wynik błędu algorytmu, który miał na celu walkę z dezinformacją. Jednak ten incydent stawia pod znakiem zapytania skuteczność takich rozwiązań w przypadku tak wrażliwych tematów.



Na podstawie: Źródła

Najnowsze wiadomosci ⚡📰

PRPR

🚀 Dołącz do Marketingowej Elity!

Codzienna dawka marketingu, która nie parzy jak kawa — ale działa szybciej.

Nie przegap żadnego trendu, hacka ani dramy w świecie marketingu! 🧠
Mamy już ponad 155 000 artykułów i codziennie dorzucamy 50–100 nowych perełek z SEO, PR, social mediów, reklam, AI i brandingu. Do tego wywiady, nowe narzędzia pozwalające dowieźć wyniki i nutka prawa oraz bezpieczeństwa. Wszystko podane w starupowym sosie, który nigdy sie nie nudzi.
Zapisz się teraz, a Twoja skrzynka stanie się potężniejsza niż raporty z Analyticsa.