Samsung w tarapatach: Czy chińskie marki przejmą rynek?
Samsung w tarapatach: Czy chińskie marki przejmą rynek?

Słabe wyniki finansowe Samsunga w II kwartale 2023 roku zaskoczyły analityków. Obroty spadły o 4 proc., osiągając zaledwie 52,2 miliarda dolarów. Co gorsza, zysk netto zmniejszył się o 0,1 proc., osiągając około 9,85 miliarda dolarów.
Głównym powodem spadków jest niższa od oczekiwań sprzedaż smartfonów. W II kwartale rynek wchłonął o 8 proc. mniej urządzeń koreańskiej marki niż rok wcześniej, według Canalys. Zyski z działu mobilnego spadły o 34 proc., a obroty o 22 proc..
Warto zauważyć, że jeszcze kilka lat temu dział mobilny był filarem biznesu Samsunga. Obecnie, rosnąca popularność konkurencyjnych chińskich marek oraz wysokie wydatki na marketing nowego flagowego modelu stają się poważnym zagrożeniem dla pozycji firmy na rynku.
Na podstawie: Źródła









