Marketing nie jedno ma imię

Social Media, SEO, PPC, Automatyzacja, AI, DEV, SEC, PR, Zarządzanie, Narzędzia

Samsung w tarapatach: Czy chińskie marki przejmą rynek?

Samsung w tarapatach: Czy chińskie marki przejmą rynek?

Samsung w tarapatach: Czy chińskie marki przejmą rynek?

CZQ>PL>MARKETING
Samsung w tarapatach: Czy chińskie marki przejmą rynek?

Słabe wyniki finansowe Samsunga w II kwartale 2023 roku zaskoczyły analityków. Obroty spadły o 4 proc., osiągając zaledwie 52,2 miliarda dolarów. Co gorsza, zysk netto zmniejszył się o 0,1 proc., osiągając około 9,85 miliarda dolarów.

Głównym powodem spadków jest niższa od oczekiwań sprzedaż smartfonów. W II kwartale rynek wchłonął o 8 proc. mniej urządzeń koreańskiej marki niż rok wcześniej, według Canalys. Zyski z działu mobilnego spadły o 34 proc., a obroty o 22 proc..

Warto zauważyć, że jeszcze kilka lat temu dział mobilny był filarem biznesu Samsunga. Obecnie, rosnąca popularność konkurencyjnych chińskich marek oraz wysokie wydatki na marketing nowego flagowego modelu stają się poważnym zagrożeniem dla pozycji firmy na rynku.


Na podstawie: Źródła

Najnowsze wiadomosci ⚡📰

ITIT

🚀 Dołącz do Marketingowej Elity!

Codzienna dawka marketingu, która nie parzy jak kawa — ale działa szybciej.

Nie przegap żadnego trendu, hacka ani dramy w świecie marketingu! 🧠
Mamy już ponad 155 000 artykułów i codziennie dorzucamy 50–100 nowych perełek z SEO, PR, social mediów, reklam, AI i brandingu. Do tego wywiady, nowe narzędzia pozwalające dowieźć wyniki i nutka prawa oraz bezpieczeństwa. Wszystko podane w starupowym sosie, który nigdy sie nie nudzi.
Zapisz się teraz, a Twoja skrzynka stanie się potężniejsza niż raporty z Analyticsa.