Wideo jako ratunek dla zasięgów na Facebooku?
Wideo jako ratunek dla zasięgów na Facebooku?

W ostatnim czasie zasięg organiczny treści na Facebooku drastycznie spadł o 52%. To oznacza, że publikacje widzi teraz o połowę mniej użytkowników niż jeszcze na początku roku. Co stoi za tym zjawiskiem?
Facebook, pod przewodnictwem Marka Zuckerberga, wprowadza zmiany w algorytmie, który decyduje o tym, co pojawia się w Newsfeedzie. Wzrastająca liczba postów publikowanych przez wydawców wpływa na redukcję zasięgu. Jak wynika z analiz, użytkownicy są mniej skłonni do interakcji z treściami, co pogarsza sytuację.
Na szczęście, niektórzy wydawcy znaleźli sposób na radzenie sobie z tym problemem. Wideo stało się ich kołem ratunkowym. Publikacje w formie wideo cieszą się większym zainteresowaniem i mogą pomóc w zniwelowaniu skutków nowego algorytmu.
Na podstawie: Źródła









