Polski rynek mody: luksus czy iluzja?
Polski rynek mody: luksus czy iluzja?

Co statystyczny Kowalski wie o polskim rynku mody? Żyjemy w kraju, w którym marka Wittchen postrzegana jest za luksusową. Dla przypomnienia – Wittchen to galanteria skórzana, sprzedawana między śledziem a psimi chrupkami w Lidlu.
Warto wspomnieć o Macieju Zieniu, najbardziej rozpoznawalnym projektancie w Polsce po 1989 roku, tuż obok Ewy Minge. To ten, który z hukiem zamknął butik na Mokotowskiej i wyjechał do słonecznej Brazylii, pozostawiając za sobą mieszane uczucia.
Ostatnią nutą w tej pieśni o wizerunku polskiej mody jest raport KPMG „Rynek dóbr luksusowych w Polsce. Polskie marki premium i luksusowe” z 2015 roku, który pokazuje, jak Polacy postrzegają modę. Trudno nie zadać pytania, czy nasz rynek mody nie potrzebuje głębszej refleksji.
Na podstawie: Źródła









