Tabletowy Kryzys: Co Czeka Rynek w 2021 roku?

Tabletowy Kryzys: Co Czeka Rynek w 2021 roku?

CZQ>PL>MARKETING
Tabletowy Kryzys: Co Czeka Rynek w 2021 roku?

Tabletowy rynek przechodzi przez trudny okres. W 2015 roku sprzedano ponad 207 milionów tabletów, ale prognozy przewidują, że w 2021 roku ta liczba spadnie do 140 milionów. Dlaczego tak się dzieje?



Głównym powodem spadku popytu jest nasycenie rynku, długi cykl wymiany oraz rosnąca popularność smartfonów i phabletów. Klienci coraz rzadziej decydują się na zakup nowych tabletów, zwłaszcza tych z niższej półki.



W szczególności, sprzedaż tanich modeli, znanych jako “white box”, będzie malała. W 2021 roku ich udział w rynku tabletów ma wynieść jedynie 11,5%, w porównaniu do 29,5% w 2016 roku. Zamiast tego, klienci wybierają markowe urządzenia, których udział wzrośnie do 88,5%.



Większość zakupów nadal dokonują klienci na dojrzałych rynkach, ale w nadchodzących latach to rynki wschodzące będą generować znaczną część popytu, osiągając 57% udziału w sprzedaży.



Na podstawie: Źródła

Najnowsze wiadomosci ⚡📰

ITIT

🚀 Dołącz do Marketingowej Elity!

Codzienna dawka marketingu, która nie parzy jak kawa — ale działa szybciej.

Nie przegap żadnego trendu, hacka ani dramy w świecie marketingu! 🧠
Mamy już ponad 155 000 artykułów i codziennie dorzucamy 50–100 nowych perełek z SEO, PR, social mediów, reklam, AI i brandingu. Do tego wywiady, nowe narzędzia pozwalające dowieźć wyniki i nutka prawa oraz bezpieczeństwa. Wszystko podane w starupowym sosie, który nigdy sie nie nudzi.
Zapisz się teraz, a Twoja skrzynka stanie się potężniejsza niż raporty z Analyticsa.