Wielkie zmiany w e-sklepach: Prawa konsumentów na czoło!

Wielkie zmiany w e-sklepach: Prawa konsumentów na czoło!

CZQ>PL>MARKETING
Wielkie zmiany w e-sklepach: Prawa konsumentów na czoło!

Wiele e-sklepów w Polsce wciąż nie informuje klientów o ich prawach, mimo że nowe przepisy obowiązujące od grudnia ub.r. mają na celu zwiększenie zaufania konsumentów. Według raportu Gemiusa, 55 proc. Polaków w 2023 roku korzystało z zakupów online, co stanowi wzrost w porównaniu z 46 proc. w roku ubiegłym.

Jednak nie wszystko jest idealne. Co piąty kupujący zgłasza rozczarowanie z otrzymanych produktów. Nowe regulacje nakładają na sprzedawców obowiązek informowania o prawie do odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni przed złożeniem zamówienia.

Sprzedawcy muszą także wyjaśnić, jak przeprowadzić zwrot, a konsumenci mogą to zrobić drogą elektroniczną, co ułatwia cały proces. To krok w stronę lepszej ochrony konsumentów i większej przejrzystości w e-handlu.


Na podstawie: Źródła

Najnowsze wiadomosci ⚡📰

ITPR

🚀 Dołącz do Marketingowej Elity!

Codzienna dawka marketingu, która nie parzy jak kawa — ale działa szybciej.

Nie przegap żadnego trendu, hacka ani dramy w świecie marketingu! 🧠
Mamy już ponad 155 000 artykułów i codziennie dorzucamy 50–100 nowych perełek z SEO, PR, social mediów, reklam, AI i brandingu. Do tego wywiady, nowe narzędzia pozwalające dowieźć wyniki i nutka prawa oraz bezpieczeństwa. Wszystko podane w starupowym sosie, który nigdy sie nie nudzi.
Zapisz się teraz, a Twoja skrzynka stanie się potężniejsza niż raporty z Analyticsa.