Kontrowersyjny Spot MSZ: Polska Jak z Bajki?
Kontrowersyjny Spot MSZ: Polska Jak z Bajki?

Nowy spot promocyjny Polski, zatytułowany „Polska. Where the unbelievable happens”, już zdążył wzbudzić ogromne kontrowersje. Film, zrealizowany przez agencję Opus Film na zlecenie MSZ, przedstawia Polskę oczami chłopca, który spędza wakacje z rodzicami.
Wideo pokazuje magiczne elementy, takie jak smok wawelski w garniturze oraz stadion wychodzący z wody. Adam Kałucki, wiceprezes agencji marketingowej Locativo, zauważa, że to „najdokładniej przeanalizowane 120 sekund filmu w najnowszych dziejach naszego kraju”. Czy to już przesada?
Wielu krytyków wskazuje na brak dystansu do rzeczywistości, a także na kontrowersyjne symbole, takie jak brak krzyża na Giewoncie. Czy taki sposób promocji Polski jest właściwy?
Na podstawie: Źródła









