Jak nazwać swój startup? Kluczowe wskazówki

Jak nazwać swój startup? Kluczowe wskazówki

CZQ>PL>MARKETING
Jak nazwać swój startup? Kluczowe wskazówki

Wybór nazwy dla swojego startupu to kluczowy krok, który może wpłynąć na jego przyszłość. Jak wskazuje Paweł Tkaczyk, właściciel agencji reklamowej MIDEA, istnieje kilka istotnych kryteriów, które powinna spełniać dobra nazwa.



Po pierwsze, nazwa powinna być krótka i łatwa do zapamiętania. Im prostsza, tym łatwiej będzie klientom ją zapamiętać i polecać innym. Ważne jest również, aby unikać polskich znaków, co ułatwia międzynarodową dostępność, a także zapobiega problemom w komunikacji.



Kolejnym istotnym aspektem jest tzw. „test głuchego telefonu”. To oznacza, że nazwa powinna być łatwa do powtórzenia, nawet gdy jest przekazywana przez telefon. Tylko wtedy ma szansę na wirusowe rozprzestrzenienie.



Warto również pamiętać, że wiele nazw, które spełniają te kryteria, może być trudnych do znalezienia, więc warto poświęcić czas na ich poszukiwanie.



Na podstawie: Źródła

Najnowsze wiadomosci ⚡📰

STARTUPREKLAMA

🚀 Dołącz do Marketingowej Elity!

Codzienna dawka marketingu, która nie parzy jak kawa — ale działa szybciej.

Nie przegap żadnego trendu, hacka ani dramy w świecie marketingu! 🧠
Mamy już ponad 155 000 artykułów i codziennie dorzucamy 50–100 nowych perełek z SEO, PR, social mediów, reklam, AI i brandingu. Do tego wywiady, nowe narzędzia pozwalające dowieźć wyniki i nutka prawa oraz bezpieczeństwa. Wszystko podane w starupowym sosie, który nigdy sie nie nudzi.
Zapisz się teraz, a Twoja skrzynka stanie się potężniejsza niż raporty z Analyticsa.