Telekomunikacja w kryzysie – co dalej?
Telekomunikacja w kryzysie – co dalej?

Dynamicznie rozwijający się rynek usług internetowych przynosi nowe wyzwania dla branży telekomunikacyjnej. Analitycy zauważają, że przychody telefonii stacjonarnej nieustannie maleją, a zyski telefonii mobilnej pozostają na niemal niezmienionym poziomie. Natomiast popyt na internetowe usługi szerokopasmowe rośnie w zastraszającym tempie.
Przedstawiciele IBM-u wskazują, że aby operatorzy telekomunikacyjni mogli na nowo zacząć zarabiać na usługach szerokopasmowych, konieczna jest reforma ich modeli biznesowych. W przeciwnym razie, rynek może czekać konsolidacja lub silne rozdrobnienie operatorów.
Warto zwrócić uwagę, że w 2009 roku wartość rynku internetowego w Polsce wyniosła 7,3 mld zł, co pokazuje jak ogromny potencjał tkwi w usługach online.
Na podstawie: Źródła









