Licencja na przetrwanie - Polskie desktopy w 2007 roku
Licencja na przetrwanie - Polskie desktopy w 2007 roku

Według wstępnych szacunków, w 2007 roku sprzedaż desktopów w Polsce osiągnęła ok. 1,5 mln sztuk. Co więcej, co najmniej 1,3 mln z tej liczby stanowiły B- i C-brandy. To oznacza około 20-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem 2006.
Warto zauważyć, że trudno znaleźć w Europie kraj, w którym desktopy cieszyłyby się równie dużym wzięciem. Średnia cena tych produktów rośnie, mimo że wartość dolara cały czas spada. Przyczyną tego zjawiska może być rosnąca siła nabywcza krajowych odbiorców, ponieważ pensje w Polsce rosną szybciej niż ceny sprzętu.
W 2006 roku za desktop o wyrafinowanej konfiguracji trzeba było zapłacić dwie średnie krajowe pensje, podczas gdy w 2007 roku wystarczała już jedna pensja z hakiem. Taki trend może wskazywać na zmiany w preferencjach konsumentów oraz ich zdolności do inwestowania w nowoczesne technologie.
Na podstawie: Źródła









