Marketing nie jedno ma imię

Social Media, SEO, PPC, Automatyzacja, AI, DEV, SEC, PR, Zarządzanie, Narzędzia

Utrzymujący się problem piractwa oprogramowania w Polsce

Utrzymujący się problem piractwa oprogramowania w Polsce

Utrzymujący się problem piractwa oprogramowania w Polsce

CZQ>PL>MARKETING
Utrzymujący się problem piractwa oprogramowania w Polsce

W zeszłym roku aż 57 proc. oprogramowania zainstalowanego na polskich komputerach było używane bez licencji. To tylko o 1 proc. mniej niż w roku 2006 i 2 proc. mniej niż w 2005 roku. Można zauważyć, że w Polsce wskaźnik piractwa utrzymuje się na stałym, niepokojącym poziomie.



W regionie Europy Środkowej i Wschodniej sytuacja wygląda podobnie. W 2003 i 2004 roku średni odsetek kradzionych programów wynosił 71 proc., a w 2005 roku spadł do 69 proc. i w 2006 roku do 68 proc. Oznacza to, że w ciągu kilku lat nie nastąpiły znaczące zmiany.



Przedstawiciele BSA wskazują, że straty producentów oprogramowania w regionie rosną. W 2005 roku straty te wyniosły ponad 3 miliardy dolarów, a w ubiegłym roku wzrosły jeszcze bardziej. To alarmujący sygnał dla branży IT.



Na podstawie: Źródła

Najnowsze wiadomosci ⚡📰

ITIT

🚀 Dołącz do Marketingowej Elity!

Codzienna dawka marketingu, która nie parzy jak kawa — ale działa szybciej.

Nie przegap żadnego trendu, hacka ani dramy w świecie marketingu! 🧠
Mamy już ponad 155 000 artykułów i codziennie dorzucamy 50–100 nowych perełek z SEO, PR, social mediów, reklam, AI i brandingu. Do tego wywiady, nowe narzędzia pozwalające dowieźć wyniki i nutka prawa oraz bezpieczeństwa. Wszystko podane w starupowym sosie, który nigdy sie nie nudzi.
Zapisz się teraz, a Twoja skrzynka stanie się potężniejsza niż raporty z Analyticsa.